loading...
مــجـلـّه فـــرهنـگـی مــــرصــاد|Mersad caltural magazine
نیما جمشیدی کٌمرودی(admin) بازدید : 64 چهارشنبه 09 اردیبهشت 1394 نظرات (1)

با عرض سلام خدمت شما بازدیدکنندگان محترم وتشکر از همراهی شما در تمامی این مدت؛امروز چهارشنبه مورخ9اردیبهشت94بدلیل برخی از مسائل و مشکلات  برآن شدیم تا برای مدتی مجله فرهنگی مرصاد را به طور موقت تعطیل (تعلیق)کرده وبه سمت پروژه جدید که در آینده نزدیک کلید خواهدخورد برویم.امیدواریم در سری جدید از ادامه فعالیت خود؛بتوانیم.اغنای فرهنگی و توسعه فرهنگی اجتماعی اسلامی را درمیان شما عزیزان نهادینه کنیم.انشاء الله.منتظر ما باشید.تا 30روز دیگر پروژه جدید رونمایی خواهد شد.انشاء الله

نیما جمشیدی کٌمرودی(admin) بازدید : 83 جمعه 04 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

به گزارش کارگروه رسانه مرصاد؛ حسین قندی، استاد مطرح روزنامه‌نگاری، عصر دیروز ـ پنج‌شنبه 3 اردیبهشت ـ پس از 10  روز کما، در 64 سالگی دعوت حق را لبیک گفت.


حسین قندی از اساتید برجسته روزنامه‌نگاری کشور در چند دهه اخیر که شامگاه 24 فروردین‌ بر اثر عارضه مغزی به کما رفت، عصر امروز دیده از جهان بست.


این استاد روزنامه‌نگاری به خاطر مهارت بی‌نظیرش در انتخاب عنوان(تیتر) خبرها، به «سلطان تیتر» معروف بود.


مرحوم استاد حسین قندی متولد اسفند 1330 در سبزوار و بزرگ‌شده تهران بود.


سال 1349 دیپلم گرفت و در دو رشته زبان و ادبیات انگلیسی و روزنامه‌نگاری دانشکده علوم ارتباطات اجتماعی قبول شد و روزنامه‌نگاری را انتخاب کرد.


مرحوم قندی بر این باور بود هر حوزه خبری، زبان و ادبیات خاصی دارد و خبر باید توسط رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها با انعطاف و جذابیت، نگارش شود تا احساسات خواننده را تحریک کند.


روزنامه‌نگاری نوین، تخیل در روزنامه‌نگاری، مقاله‌نویسی در مطبوعات و روزنامه‌نگاری تخصصی از جمله تالیفات اوست. همچنین مقالات ادبیات مطبوعات؛ عامل وحدت ملی، آموزش روزنامه‌نگاری؛علم و تجربه، واژه و تصویر را باید شناخت، فراسوی مرزها؛ ثانیه‌ها و کاریکاتورهای خبری از جمله آثار مرحوم قندی است.


استاد برجسته روزنامه‌نگاری ایران در سال‌ها‌ تدریس در دانشگاه علامه طباطبایی و مراکز آموزشی دیگر، صدها خبرنگار و روزنامه‌نگار تربیت کرد.

نیما جمشیدی کٌمرودی(admin) بازدید : 30 جمعه 29 اسفند 1393 نظرات (0)

به گزارش گروه رسانه وکارگروه سیاست حوزه دولت مرصاد؛ مراسم تشییع مرحومه مغفوره سکینه پیوندی والده حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور روز یکشنبه در شهرستان سرخه برگزار می‌شود.

همچنین مجلس ختم والده مکرمه رئیس جمهوری روز چهارشنبه در تهران برگزار خواهد شد.


نیما جمشیدی کٌمرودی(admin) بازدید : 37 جمعه 29 اسفند 1393 نظرات (0)


ساعت رسمی کشور ساعت 24 فردا شب (اول فرودین)، یک ساعت به جلو کشیده می‌شود.

این تغییر ساعت بر اساس قانون مصوبه مجلس انجام خواهد شد.

در قانون مصوب مجلس آمده است که ساعت رسمی کشور در ابتدای فصل بهار یک ساعت به جلو و در ابتدای فصل پاییز یک ساعت به عقب کشیده می‌شود.

نیما جمشیدی کٌمرودی(admin) بازدید : 140 سه شنبه 26 اسفند 1393 نظرات (0)



نوروزتان مبارک.


با سلام خدمت شما عزیزان  وعرض تبریک سال نو شعار سال94 مقام معظم رهبری جی میتونه باشه؛لطفا دیدگاه های خود را مطرح فرمایید.به دیدگاه برتر کاربری ویزه مرصاد اعطا می گردد.

نیما جمشیدی کٌمرودی(admin) بازدید : 41 شنبه 18 بهمن 1393 نظرات (0)


شبکه زیارت آمد


 اولین شبکه سراسری با مرکزیت غیر از تهران


به گزارش گروه رسانه  مجله فرهنگی مرصاد؛

این شبکه بصورت زنده و مستقیم به همراه تلاوت قرآن تصاویر مسجد الحرام را پخش میکند که پس از پایان برنامه های شبکه پویا روی آنتن میرود .

برای رفتن به این شبکه اینـجا کلیک فرمایید.


نیما جمشیدی کٌمرودی(admin) بازدید : 30 سه شنبه 14 بهمن 1393 نظرات (0)
به گزارش  واحد سیاسی ، کارگروه دفاع و امنیت ملّی مرصاد، به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، در پی پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره ملی فجر به فضا توسط ماهواره بر سفیر فجر و قرار گرفتن آن در مدار زمین، رصد ماهواره فجر از طریق پایگاه‌های اینترنتی مرجع تعیین مدار (بین المللی)در صدر پربیننده‌ترین مدارها قرار گرفت.           
 
گفتنی است سایت‌های معتبری نظیر  n2yo و celestrak با ارائه مشخصات مداری ماهواره فجر، حضور این ماهواره را در مدار تائید کردند.

برای مشاهده آخرین موقعیت و مشخصات مداری عمومی ماهواره فجر اینجا کلیک کنید.
نیما جمشیدی کٌمرودی(admin) بازدید : 38 دوشنبه 13 بهمن 1393 نظرات (0)
به گزارش مرصاد به نقل از شهدای ایران؛ باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با "فرید زکریا" مجری و کارشناس شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت به این دلیل با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در ماه مارس دیدار نمی‌کند که سفرش به واشنگتن بسیار به انتخابات آتی اسرائیل نزدیک است.

وی در این باره گفت: من دیدار با نتانیاهو را صرفاً به این دلیل رد کردم که سیاست کلی ما این است که ما با هیچ رهبری دو هفته پیش از انتخابات آنها دیدار نمی‌کنیم. تصور می‌کنم این [دیدار با نتانیاهو] غیرمناسب است و این در خصوص برخی از هم‌پیمانان نزدیک ما صدق می‌کند.


اوباما تأکید کرد اگر نتانیاهو می‌خواهد به آمریکا بیاید و این دیدار بسیار مهمی بود باید در تاریخی دور از انتخابات پارلمانی اسرائیل باشد تا به‌نوعی مداخله ما یا اعمال فشار در این خصوص تلقی نشود.

رئیس جمهور آمریکا همچنین گفت که نهادهای جاسوسی اسرائیل تأیید کرده‌اند ایران ذخایر اورانیوم با غنای بالای خود را کاهش داده است.

اوباما در ادامه مصاحبه با سی‌ان‌ان که امروز یکشنبه پخش شد، گفت اعمال تحریم‌های جدید درحال حاضر به ایران راه فرار از مذاکرات می‌دهد، که این نتیجه‌ای است که هیچ کس خواهان آن نیست.

رئیس جمهور آمریکا همچنین افزود: برای ما تضعیف دیپلماسی در این برهه حساس اشتباهی بزرگ است و آنچه نیاز داریم اتمام این دور از مذاکرات و اعمال فشار بر ایران است تا به آنچه جامعه بین الملل خواستار آن است، بله بگوید.


وی در ادامه گفت مطمئن است که می‌تواند با موفقیت برای تصویب توافق نهایی با ایران لابی کند.

اوباما تأکید کرد: من پیش از این گفته‌ام که ما توافق بد را قبول نخواهیم کرد. اما اگر بتوانم تأیید کنم که توافق نهایی قرار است به آن برسیم به ما از طریق سازوکارهای راستی آزمایی قطعی تضمین دهد ایران نمی‌تواند به توانایی گریز هسته‌ای دست یابد، اگر شماری از دانشمندان و کارشنان هسته‌ای بگویند این توافق تضمین می‌کند ایران در آستانه هسته‌ای نظامی شدن نیست، آن‌گاه باید یک بحث عمومی در این خصوص داشته باشیم.

رئیس جمهور آمریکا افزود: در آن هنگام من از تمام اعضای کنگره خواهم خواست بپرسند چرا ما باید این توافق را رد کنیم و یک گزینه نظامی محتمل را ترجیح دهیم که از تأثیر کمتری در توقف برنامه هسته‌ای ایران برخوردار خواهد بود و پیامدهای خارق العاده‌ای در زمانی که ما با درگیری‌های بسیاری در خاورمیانه دست به گریبانیم، خواهد داشت. و من کاملاً مطمئنم می‌توانم در این بحث موفق باشم.


تعداد صفحات : 2

درباره ما
پُل ارتباطی با ما رایانامه:8alamdar@mihanmail.ir سامانه پیامکی:30005964102030
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    عـملـکرد مجـلّه فرهنگی مـرصـاد را چگونه ارزیابی می کنید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 114
  • کل نظرات : 15
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 75
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 64
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 64
  • بازدید ماه : 64
  • بازدید سال : 85
  • بازدید کلی : 16,118
  • کدهای اختصاصی