loading...
مــجـلـّه فـــرهنـگـی مــــرصــاد|Mersad caltural magazine
نیما جمشیدی کٌمرودی(admin) بازدید : 57 دوشنبه 07 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

به گزارش کارگروه محیط زیست مرصاد؛دومین همایش ملی زلزله با حضور رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین برگزار شد.


این همایش با مشارکت گروه تخصصی عمران سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و دانشگاه بین‌المللی امام خمینی و با حضور جمعی از دانشگاهیان، مهندسان، استادان، مدرسان و اعضای هیئت علمی دانشگاه به اجرا درآمد.


محمد شکرچی‌زاده، رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، علی‌محمد آهنی رئیس مدیریت بحران استانداری قزوین، حافظ باباپور مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، سیدابوالحسن نائینی رئیس دانشگاه امام خمینی، حامد مانی‌فر مدیرکل راه و شهرسازی قزوین، ساعد معارفی عضو هیئت‌ مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و دیگر اعضای هیئت‌ مدیره، بنیامین محبی دبیر علمی دومین همایش ملی زلزله از مسئولان حاضر در این مراسم بودند.


معارفی، عضو هیئت‌ مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین در این همایش گفت: افق چشم‌انداز این سازمان توجه ویژه به بخش‌های علمی و آموزشی در کنار امور نظارتی سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین است.



وی افزود: در سال گذشته به طور میانگین هر 10 روز یک بار در این سازمان همایش، کنفرانس یا سمیناری برگزار شده که این میزان در سطح کشوری بی‌نظیر است و امیدواریم با همکاری و همراهی دیگر دستگاه‌های اجرایی افق چشم‌انداز سازمان نظام مهندسی قزوین هر چه زودتر محقق شود.


شکرچی‌زاده رئیس مرکز مطالعات راه، مسکن و شهرسازی نیز در این برنامه بیان کرد: زلزله مقوله‌ ای است که آسیب های فراوانی به کشور ما وارد کرده است و پیشی‌بینی می‌شود در صورتی که تغییری در رفتار خود ایجاد نکنیم این ضربات همچنان ادامه داشته باشد.


وی افزود: از دهه 50 تاکنون هر 10 سال یک بار زلزله‌ای به بزرگی بیش از هفت ریشتر در ایران به وقوع پیوسته و هر یک خسارات جبران‌ناپذیری را به همراه داشته است.


ئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تاکید کرد: مناطق طبس، اهر و ورزقان از جمله مناطق زلزله‌ خیز است که هر چند سال یک بار آسیب می‌بیند و زلزله در آن کشته‌هایی بر جای می‌گذارد.


این مسئول عنوان کرد: در 65 روز اخیر از 28 ژانویه تا پنجم آوریل 30 زلزله به بزرگی بیش از چهار ریشتر در ایران و حتی یک مورد به بزرگی پنج ریشتر در کرمان اتفاق افتاده است.


رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی اضافه کرد: وضعیت لرزه‌ خیزی در ایران مخاطره‌ آمیز است و در 40 سال اخیر 30 درصد زلزله‌ها در ایران بیش از 10 هزار کشته داشته است.


وی تاکید کرد: این در حالی است که ایران تنها یک درصد جمعیت جهان را در خود دارد و از همین رو 30 برابر ظرفیت خود از زلزله‌ها آسیب دیده‌ایم.


شکرچی‌ زاده تصریح کرد: گسل‌ های زیادی در منطقه وجود دارد و به همین علت باید با گسل‌ ها و مسائل ناشی از زلزله کنار بیاییم و مسئله را حل کنیم.


رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تصریح کرد: امروزه در حوزه ساخت و ساز نیز به علت حوادث و مشکلاتی که رخ داده است، باید کارهای فراوانی نیز صورت گیرد.


وی افزود: برای یکایک مهندسان و مراکزی نظیر مرکز تحقیقات که در این حوزه مسئولیت جدی دارند، تعهد مهمی است که بخش عمده‌ای از فعالیت خود را به مقابله با زلزله اختصاص دهند.


شکرچی‌ زاده همچنین گفت: می‌توان فضای همکاری مشترک از نظر اجرایی شدن آئین‌نامه‌ها و اجرای طرح‌ های پژوهشی فراهم آورد و مرکز تحقیقات نیز از طرح‌ های دانشگاهیان استقبال می‌کند.

نیما جمشیدی کٌمرودی(admin) بازدید : 16 سه شنبه 01 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

به گزارش کارگروه حوادث مرصاد از سوادکوه:


ساعت:11:35

مدیر روابط عمومی ادارهکل فرودگاه‌های مازندران به خبرنگار مرصاد گفت: مسافران حادثه‌دیده محور سوادکوه مسافران پرواز مشهد به ساری بودند که هواپیما بهدلیل بدی آب و هوا نتوانست در ساری توقف کند و با تشخیص خلبان در فرودگاه ثانویه که فرودگاه مهرآباد بود نشست و مسافران به سلامت پیاده شدند.


رضا احمدی افزود: این به معنای این است که مسافران پرواز سالم بودند و با توجه به اینکه سلامت مسافران پس از پیاده شدن


اتوبوسی برای این گروه مسافران تهیه و آنها را راهی استان مازندران می‌‌کند که از تعداد مسافران پرواز اطلاع دقیقی در دست نیست.

درحال بروزرسانی...


ساعت: 12:50

رئیس پلیس راه مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار مرصاد، گفت: این حادثه صبح امروز در منطقه اوریم‌رودبار محور سوادکوه به وقوع پیوست که بر اثر آن 11 نفر در محل حادثه فوت شدند، 4 نفر مشکل جزئی داشته و 16 نفر نیز به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان منتقل شدند که حال آنها وخیم بود که یک نفر دیگر هم در بیمارستان فوت شد.

جعفر محمدنژاد دلیل این حادثه را رعایت نکردن سرعت مطمئنه عنوان کرد و افزود: سرعت زیاد این اتوبوس در سر پیچ، دلیل انحراف آن بوده است؛ توصیه ما به تمام رانندگان وسایل نقلیه این است که با رعایت سرعت مطمئنه و پرهیز از عجله و شتاب رانندگی کنند و با همکاری پلیس راه، سلامتی خود و خانواده‌شان را تضمین کنند.


مهین تفضلی سخنگوی اورژانس 115 مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، با اشاره به به‌کارگیری 8 دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و بالگرد اورژانس 115 برای امدادرسانی به حادثه‌دیدگان، اظهار کرد: تمامی مصدومان به بیمارستان شهدای زیراب منتقل شدند؛ 4 مصدومی که وضعیت آنها وخیم بود، با کمک بالگرد اورژانس 115 به بیمارستان امام خمینی(ره) ساری منتقل شدند؛ همچنین تمام بیمارستان‌های زیراب، ساری، قائمشهر و آمل در حالت آماده‌باش به‌سر میبرند.


رئیس جمعیت هلال‌احمر سوادکوه در گفت‌وگو با خبرنگار مرصاد، با بیان اینکه حوالی ساعت هشت صبح امروز اپراتور اورژانس مازندران حادثه تصادف یک دستگاه اتوبوس را اعلام کرد، یادآور شد: با اعلام واژگونی این اتوبوس، تیم‌های امدادی و عملیاتی شامل پنج دستگاه خودروی آمبولانس و دو خودروی نجات از پایگاه‌های گدوک، ارفع‌ده، دوگل، جوارم و شیرگاه به محل جهانگیر آذری افزود: همچنین بر اثر شدت حادثه و تعداد زیاد حادثه‌دیدگان بر اساس درخواست از تیم‌های عملیاتی، تیم‌های شهرهای قائم‌شهر، جویبار، ساری، فیروزکوه و یک تیم ستادی نیز به تعداد 10 تیم عملیاتی به محل حادثه اعزام شدند که در مجموع، 20 تیم عملیاتی مشارکت داشتند.


وی اضافه کرد: در نخستین فرصت نسبت به رهاسازی اتوبوس از طریق دستگاه‌های نجات هیدرولیک اقدام شد و مصدومان در ابتدا به بیمارستان شهدای زیراب انتقال داده شدند.


رئیس جمعیت هلال‌احمر سوادکوه، بیان کرد: به‌دلیل اینکه احتمال دارد در بین راه نیز مسافر سوار اتوبوس شده باشد، تعداد مسافران مشخص نیست ولی حضور 30 کشته و مصدوم در این حادثه تأییدشده است.


این مسئول با بیان اینکه عملیات امداد و نجات یک‌ساعت پس از اعلام حادثه تا حوالی ساعت 10 صبح امروز به پایان رسید، گفت: معاون عمرانی استاندار مازندران که به مقصد تهران عازم بود نیز شاهد این امدادرسانی بود.

نیما جمشیدی کٌمرودی(admin) بازدید : 32 شنبه 29 فروردین 1394 نظرات (0)

به گزارش گارگروه حوادث مرصادساعت 20:30 یازدهم فروردین ماه كودكي 3ساله در سالن مسافران ترمینال جنوب تهران توسط ماموران کلانتری 208ترمینال در حاليكه گريه مي كرد، پيدا شد.


تلاش براي پيدا نمودن والدين حتي به بيدار نمودن چند مسافر از خواب انجاميد اما بي فايده  بود تا اينكه توسط خانمي كه به عنوان نیروی خدماتی و نظافتچی كار مي كرد به گمان اينكه شايد والدينش مراجعه نمايند تا ساعاتی نزد وی نگهداري شد.



بي قراری كودك امان همه را بريده بود تا اینکه وی به كلانتری انتقال يافت و آن شب را تا صبح در کلانتری با ماموران بازی کرد و سرانجام به خواب فرو رفت.


با جست و جو در لباس های این کودک یک برگه که شماره تماسی كه در جيبش بود پیدا شد و ماموران بلافاصله با این شماره تماس گرفتند که مرد جوانی جواب داد و خود را پدر كودك معرفي كرد و اعلام داشت هم اکنون درحال عزیمت به شهرستان شیراز هستم و در بین راهم و شرايط بازگشت را ندارم و سپس گوشي خود را خاموش نمود و دیگر پاسخگو نبود.


کودک که نام او را "اردشیر" نامیده بودند دیگر گريه نمي كرد و با سربازان وظيفه انس گرفته بود و کارکنان با او بازی می کردند و خلاصه اینکه این کودک سه ساله که نام خود را بلد نبود، فقط می گفت: "آب بده" .


در ادامه برای تعیین تکلیف این کودک سه ساله پرونده تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضایی ارجاع شد که با هماهنگی های صورت گرفته و بنا به دستور مقام قضایی مقرر شد :اردشیر" به شيرخوارگاه "شبير" در محدوده شوش انتقال يابد.


کودک که بسیار به کارکنان وظیفه خو گرفته بود موقع رفتن بسيار گريه كرد و سوار بر خودرو جهت تحویل به شیرخوارگاه از کلانتری برده شد.

دو روز بعد مرد جوانی به کلانتری 208پایانه جنوب مراجعه و در ادعایی عنوان داشت که از این کلانتری با من تماس گرفتند و گفتند که بچه ام پیدا شده برای تحویل "کودکم که "ابوالفضل" نام دارد مراجعه کردم.


وی هیچگونه مدارک شناسایی و هویتی دال بر صحت ادعایش نداشت و مدام بر ادعای خود اصرار می ورزید.


در ادامه ماموران به وی گفتند کودک شما را بنا به دستور مقام قضایی به شیرخوارگاه شبير تحویل داده ایم و بایستی به آنجا مراجعه کنید.


مرد جوان آدرس شیرخوارگاه را گرفت و از کلانتری خارج شد، با تماسی که مسئولان کلانتری با عوامل حراست شیرخوارگاه گرفتند مشخص شد فرد مذکور هيچگونه مراجعه به این شیرخوارگاه نداشته است.


از این قضیه گذشت تا اينكه یک هفته بعد خانمي جوان به كلانتري مراجعه نمود و تحت عنوان اینکه مادر کودک است با مدارك شناسايي که براي احراز هويت و صحت ادعای خود به همراه آورده بود به دادسرا ارجاع داده شد.


در حين انجام مراحل قضايي که می باستی وی به همراه سرباز جهت تحویل گرفتن کودک خود مراجعه کند در در دايره اجتماعي كلانتري مصاحبه ای از چند و چون ماجرا توسط مسئول و مددکار اجتماعی کلانتری 208پایانه جنوب صورت گرفت که زن جوان ضمن معرفی خود به نام "شیرین"ُ اینگونه ماجرا شرح داد:

به همراه شوهر و دو فرزندم در شهر شيراز زندگي مي كنیم، 8 ماه پيش شوهرم از کار آزادی که داشت دست کشید و بي دليل ترك شغل نمود. شوهرم انسان تنبل و بی مسئولیتی است و با کار نکردن و سختي های زندگی روزمره و تنگی معيشت باعث شد تا هر روز میان من و شوهرم درگيري هاي زيادي به وجود آید .


این درگیرهای ادامه داشت تا اینکه در پنجم فروردین ماه سال جاری من با شوهرم قهر کرده و منزل وی را به قصد مراجعه به منزل پدرم که در شهر تبریز است، ترک نمودم .


من که می خواستم "ابوالفضل" پسر 3ساله مان را با خودم ببرم که با امتناع شوهرم مواجه شدم و وی اجازه نداد که من "ابوالفضل" را با خود ببرم  و مجبور شدم فقط دختر 4 ماهه را با خودم ببرم ، بدین صورت منزل شوهرم را ترك كردم و بعد از گذشت 10روز یعنی در تاریخ 15فروردین ماه دوباره به شیراز مراجعه کردم که جاي خالی پسرم را که مشاهده کردم و علت نبودن "ابوالفضل" را از شوهرم سئوال کردم که وی در جواب گفت: بعد از رفتن من، پسرم را به بهزيستي شهر شیراز برده و او را به بهزیستی تحویل دادم و براي اینکه "ابوالفضل" را تحویل بگیریم 100 هزار تومان پول لازم است.


ما که پولی در بساط نداشتیم فرداي آن روز شرمنده و خجالت زده به درب منزل یکی از همسایگان مراجعه کرده و مبلغ 100هزار تومان پول قرض کردیم، بعد به همراه همسر و يكي از دوستان همسرم به بهزيستي شيراز مراجعه نمودیم. در میانه راه شوهرم به بهانه اینکه تو خانم هستي و من به خاطر اینکارم احتمال دارد مورد غضب آنها واقع بشوم، بهتر است تو تنها بروی و بچه را تحویل بگیری.


تنها به داخل رفتم و بعد از مراجعه به مرکز بهزیستی شهر شیراز و کلی پرس و جو هيچ اطلاعي از پسرم نیافتم و مایوس برگشتم. زمانیکه به بیرون از بهزیستی برگشتم خبري از همسر و دوست همسرم نبود و تازه فهمیدم که "فرهاد" با 100 هزار تومان و متواری شده.


به دنبال این موضع به اتفاق دختر نوزادم به محل کار دوست همرسم که "علی" نام داشت به ترمينال شهر شیراز رفتم تا از "فرهاد" و یا احیاناً "ابوالفضل" بگیرم.


خلاصه بعد از ساعت ها معطلی ساعت 7 شب همسرم با من تماس گرفت و گفت كه بايد به كلانتري ترمينال جنوب شهر تهران مراجعه کنی آنان می دادند که "ابوالفضل" کجاست البته نگران نباش جاي پسرمان خوب است.


من نیز یک بلیط برای شهر تهران گرفتم و درحالیکه گرسنه و خسته بودم به سمت تهران به راه افتادم، ساعت 5:30 صبح به شیرخوارگاه شبير رسیدم و با ارائه شناسنامه كودك،خودم و همسرم با اجازه عوامل حراست آنجا خوابيدم و صبح به كلانتري مراجعه کردم تا پس از تحویل پسرم به شهرستان مراجعه کنم.

 

نیما جمشیدی کٌمرودی(admin) بازدید : 21 سه شنبه 14 بهمن 1393 نظرات (0)

به گزارش واحد سیاسی ،کارگروه ورزش وجوانان مـرصـاد به نقل از قائم آنلاین، غلامرضا رضویمعاون توسعه فنی قهرمانی ورزش و جوانان مازندران ؛با اشاره به اینکه به همت اداره کل ورزش و جوانان استان، سازمان بسیج ورزشکاران و هیئت‌های ورزشی 36 برنامه شاخص فرهنگی ورزشی به مناسبت سی‌ و‌ ششمین بهار انقلاب در شهرهای مختلف استان انجام می‌شود، اظهار کرد: این برنامه‌های فرهنگی ورزشی از 12 تا 22 بهمن به مناسبت دهه فجر انقلاب برگزار می‌شود.

 
وی با اشاره به اینکه بیش از 700 برنامه فرهنگی ورزشی در سراسر استان اجرا می‌شود که 36 برنامه شاخص هستند، افزود: در دومین روز دهه فجر همایش پیاده‌روی بانوان در نوشهر و جشنواره بازی‌های بومی محلی در سوادکوه برگزار شد.
 
رضوی اظهار داشت: امروز در سومین روز دهه فجر چهاردهم بهمن همایش تجلیل از کوهنوردان استان در فریدونکنار، اعزام کاروان جامعه ورزش به استان قم و دیدار با آیت‌الله جوادی آملی و برگزاری مسابقات رزمی بانوان در قائم‌شهر برگزار می‌شود.
 
این مسئول گفت: پانزدهم بهمن برگزاری نخستین جلسه حلقه قرآنی و منش پهلوانی ورزشکاران در ساری، مسابقات کشتی بومی و محلی و اهدای بازوبند طلایی در شهرستان نور و مسابقات تکواندو بزرگسالان آقایان و بانوان استان در نکا انجام می‌شود.
 
وی یادآور شد: شانزدهم بهمن حضور جامعه ورزش استان در غبارروبی گلزار شهدا، همایش آموزشی آسیب‌های ماهواره، همایش پهلوانان زورخانه‌ای در ساری، مسابقات قهرمانی کیک بوکسینگ در بابل برگزار می‌شود.
 
معاون توسعه فنی قهرمانی ورزش و جوانان مازندران افزود: هفدهم بهمن حضور پرشور جامعه ورزش در نماز سیاسی عبادی جمعه، برگزاری همایش پیاده‌روی در استان، مسابقات دوچرخه‌سواری در قائم‌شهر و برگزاری رقابت‌های بین‌المللی کاراته در چالوس است.
 
رضوی تصریح کرد: مسابقات بیلیارد قهرمانی کشور در محمودآباد، مسابقات دوچرخه‌سواری عمومی در عباس‌آباد، و برگزاری مسابقات تکواندو رده‌های مختلف سنی در قائم‌شهر نیز در هجدهم بهمن برگزار می‌شود.
 
وی گفت: نوزدهم بهمن برگزاری حلقه مربیان و ورزشکاران در ساری، برگزاری مسابقات ژیمناستیک در آمل و برگزاری یادواره 37 شهید ورزشکار در محمودآباد برگزار می‌شود.
 
رضوی خاطرنشان کرد: برنامه روز بیستم بهمن دیدار و تکریم از خانواده‌های معظم شهدای ورزشکار، تجلیل از قهرمانان و جوانان ورزشکار نمونه، افتتاح مجموعه ورزشی کارگری در بهشهر و افتتاح چند سالن ورزشی طرح صالحین در سراسر استان است.
 
معاون توسعه فنی قهرمانی ورزش و جوانان تجلیل از قهرمانان مدال‌آور جانبازان و معلولان رقابت‌های پاراآسیایی اینچئون، جشنواره بزرگ فرهنگی ورزشی، افتتاح سالن ورزشی چند منظوره شهید هاشمی‌نژاد بهشهر و نکا، استقرار اکیپ هیئت پزشکی ورزشی در سراسر استان و حضور پرشور و گسترده جامعه ورزش در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن از دیگر برنامه‌های مهم در این ایام است.
 

درباره ما
پُل ارتباطی با ما رایانامه:8alamdar@mihanmail.ir سامانه پیامکی:30005964102030
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    عـملـکرد مجـلّه فرهنگی مـرصـاد را چگونه ارزیابی می کنید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 114
  • کل نظرات : 15
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 79
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 69
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 69
  • بازدید ماه : 69
  • بازدید سال : 90
  • بازدید کلی : 16,123
  • کدهای اختصاصی