loading...
مــجـلـّه فـــرهنـگـی مــــرصــاد|Mersad caltural magazine
نیما جمشیدی کٌمرودی(admin) بازدید : 50 جمعه 12 دی 1393 نظرات (0)

مجله خبری مرصاد به نقل از روابط عمومی مجلس شورای اسلامی؛قاسم جعفری سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با  ، با اشاره به اینکه حذف قانون تعهد خدمت در آموزش و پرورش نیازمند بورس تخصصی  جدی‌تری است، اظهار کرد:اگر دانشگاه فرهنگیان با روال صحیح‌تری پذیرش و آموزش دانشجو معلمان را داشته باشد به تبع امر حیاتی است، چرا که تربیت کردن معلم یک اقدام مهمی به شمار می‌رود. 
 
وی با بیان اینکه معلمی را نباید شغل بلکه یک عشق دانست، گفت: با توجه به این موضوع مهم باید معیشت معلم نیز تامین شود. 

جعفری ادامه داد: موضوع قابل بحث دیگر این است که آیا دانشگاه فرهنگیان با وضعیت فعلی توانسته خواسته‌ها و شرایط مورد نیاز مارا تامین کند یا خیر؟ بنابراین پذیرش معلم باید شرایط خاصی داشته باشد و به این شکل که تنها آزمونی برگزار و هر کسی که فارغ التحصیلان‌التحصیل رشته‌ای است معلم شود، نباشد. 
 
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان تا کنون نتوانسته انتظارات نظام را برآورده سازد، افزود: پیشنهاد من این است که کار تخصصی و جدی‌تری باید انجام شود و مزیت‌ها، ضعف های دانشگاه فرهنگیان مورد بررسی قرار گیرد و بهتر است این دانشگاه هم باقی و تقویت شود و معایب آن نیز برطرف شود. 
 
وی در پایان گفت: به نظر من تا کنون محاسن دانشگاه فرهنگیان از معایب آن بیشتر بوده است. 
 

نیما جمشیدی کٌمرودی(admin) بازدید : 25 پنجشنبه 04 دی 1393 نظرات (0)

به گزارش خبرنگار واحد فرهنگ و آموزش پورتال خبری مرصاد؛ با توجه به  نام گذاری سال 1393   

توسط مقام معظم رهبری با عنوان راهبردی اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" و به منظور بسط و نهادینه سازی مضامین آن در عرصه ی  تربیت معلم، دانشگاه فرهنگیان  10 همایش استانی و یک همایش کشوری را در این زمینه تدارک دیده است.

دکتر ساکی، معاون پژوهشی دانشگاه فرهنگیان با اعلام این خبر افزود: این برنامه ها با اهداف  واکنش مسئولانه دانشگاه به شعار راهبردی سال و متناسب با انتظارات از دانشگاه و رسالت آن، ایجاد فرصت برای گفتگو و ژرف اندیشی در مؤلفه های ناظر بر تربیت فرهنگی، اجتماعی واقتصادی دانشجو معلمان، شناسایی و معرفی راهکارهای ارتقا ی فعالیت های دانشگاه در راستای توسعه شایستگی های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی دانشجو معلمان و  ایجاد فرصت برای توجّه به نقش راهبردی معلمان در تربیت فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی دانش آموزان پیش بینی شده است.

معاون پژوهشی دانشگاه، خاطر نشان کرد: بر اساس گزارش های دریافتی، اجرای این همایش ها با استقبال گسترده  از سوی صاحب نظران، استادان و دانشجویان مواجه شده است.

شایان ذکر است، همزمان با هفته پژوهش سه همایش از این دسته در پردیس های استان کرمان، یزد و اردبیل به مرحله اجرا در آمده است. با پایان برگزاری همایش های استانی، همایش کشوری با حضور منتخبان استانی در اسفند ماه برگزار خواهد شد.

 

نیما جمشیدی کٌمرودی(admin) بازدید : 46 شنبه 29 آذر 1393 نظرات (0)

به گزارش گروه فرهنگی پورتال خبری مرصاد به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان بوشهر، محمود مهرمحمدی در همایش ملی پژوهش در استان بوشهر که معاون استاندار و مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز حضور داشتند، اظهار داشت: پیشینه دانشگاه فرهنگیان فاقد کارکرد پژوهشی است که باید در این مسیر طولانی گام های مؤثرتری برداریم. 

سرپرست دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: امروز با فقدان عنصر پژوهش در دانشگاه فرهنگیان مواجه شده‌ایم که برای دگرگونی این شرایط و آوردن پژوهش به متن دانشگاه، نیازمند اراده قوی هستیم. 

وی یادآور شد: امروز آموزش عالی کشور در زمینه تربیت استادان متخصص تربیت معلم عقیم است و در این زمینه باید برنامه‌ریزی لازم را انجام دهیم. 

مهر محمدی خاطرنشان کرد: از شروط ارتقای اساتید دانشگاه فرهنگیان کشور این است که اساتید یک رساله آموزشی در حوزه تخصصی خود تهیه کنند. 

وی گفت: دانشجویان دانشگاه فرهنگیان به عنوان معلمان آینده کشور باید پژوهش محور باشند تا بتوانند در زمینه‌های گوناگون موفق‌تر ظاهر شوند. 

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه هدف اصلی تربیت معلم، تربیت عناصری دانا، فکور و عامل تولید دانایی است، بیان کرد: نسل جدید معلمان در کشور به منزله کنشگر دانا و فکور شناخته می‌شوند و خود آنها نیز باید باور کنند عنصری داننده هستند و در دستیابی به دانش عاملیت دارند. 

مهرمحمدی در پایان گفت: معلمان باید پژوهش محور باشند تا بتوانند در حوزه کاری خود تاثیرگذارتر عمل کنند.

درباره ما
پُل ارتباطی با ما رایانامه:8alamdar@mihanmail.ir سامانه پیامکی:30005964102030
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    عـملـکرد مجـلّه فرهنگی مـرصـاد را چگونه ارزیابی می کنید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 114
  • کل نظرات : 15
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 57
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 46
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 46
  • بازدید ماه : 46
  • بازدید سال : 67
  • بازدید کلی : 16,100
  • کدهای اختصاصی