loading...
مــجـلـّه فـــرهنـگـی مــــرصــاد|Mersad caltural magazine
نیما جمشیدی کٌمرودی(admin) بازدید : 23 پنجشنبه 20 فروردین 1394 نظرات (0)

به گزارش کارگروه سیاسی مرصاد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، 

رهبر معظم انقلاب صبح امروز (پنجشنبه)  با جمعی از مداحان اهل بیت به‌ مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) دیدار کردند.


جهت مشاهده تصاویراینجا کلیک فرمایید



نیما جمشیدی کٌمرودی(admin) بازدید : 42 شنبه 01 فروردین 1394 نظرات (0)

به گزارش گروه رسانه وکارگروه حوزه سیاست ایران مرصاد به نقل از دفتر حفظ ونشر آثار مقام معظم رهبری؛


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیام نوروزی خطاب به ملت ایران، سال ۱۳۹۴ را سال «دولت و ملّت، همدلی و همزبانی» نامگذاری کردند.

متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به شرح زیر است:

بسماللهالرّحمنالرّحیم
یا مقلّب القلوب و الابصار، یا مدبّر اللّیل والنّهار، یا محوّل الحول و الاحوال، حوّل حالنا الی احسن الحال.
السّلام علی فاطمة و ابیها و بعلها و بنیها.
آغاز سال مصادف است با ایّام شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها)؛ ارادت مردم ما به خاندان پیغمبر و دخت گرامی پیامبر اعظم اقتضائاتی دارد که یقیناً همه باید این اقتضائات را رعایت کنند و یقیناً رعایت خواهند کرد. امید است که این ایّام و این سال از برکات فاطمی سرشار و برخوردار باشد؛ و نام مبارک این بزرگوار و یاد ایشان تأثیرات عمیق و ماندگار خود را در زندگی مردم ما در سال ۱۳۹۴ بگذارد. و امیدواریم که این آغاز بهار طبیعت که آغاز سال نوی هجری شمسی است، برای ملّت ایران و برای همهی ملّتهایی که نوروز را گرامی میدارند مبارک باشد. سلام خاکسارانه عرض میکنم به ساحت حضرت بقیّة الله الاعظم (ارواحنافداه) و یاد امام بزرگوارمان و شهیدان را در این فرصت، گرامی میداریم و امیدواریم که ما را از برکات انفاس طیّبه و دعاهای ارواح مطهّر آن عزیزان برخوردار فرماید. یک نگاه اجمالی به سال ۱۳۹۳ میکنیم و نگاهی اجمالی به سال جاریای که در این ساعت شروع میشود. سال ۹۳ هم در عرصه‌ی داخلی و هم در عرصهی خارجی و بینالمللی برای کشور ما سال پرماجرایی بود؛ چالشهایی داشتیم، پیشرفتهایی هم داشتیم؛ ما در اوّل سال ۹۳ با توجّه به همین چالشها بود که عنوان سال را گذاشتیم «عزم ملّی و مدیریّت جهادی». با نگاهی به آنچه در سال ۹۳ گذشت، مشاهده میکنیم که عزم ملّی بحمدالله بُروز و ظهور داشت. ملّت ما عزم راسخ خود را هم در تحمّل برخی مشکلاتی که برای او وجود داشت نشان داد، هم در روز بیستودوّم بهمن، در روز قدس و در راهپیمایی عظیم اربعین این عزم را، این همّت را از خود بُروز داد و نشان داد. مدیریّت جهادی هم در برخی از بخشها بحمدالله بارز و آشکار بود. در آن بخشهایی که مدیریّت جهادی را انسان مشاهده کرد، پیشرفتها را هم در آنجا مشاهده کردیم. این البتّه توصیهی مخصوص سال ۹۳ نیست، هم عزم ملّی و هم مدیریّت جهادی برای امسال و برای همهی سالهای پیشرو برای ملّت ما مورد نیاز است.

 و امّا در سال ۹۴ آرزوهای بزرگی برای ملّت عزیزمان داریم که همهی این آرزوها هم دستیافتنی است. آرزوهای بزرگ ما برای ملّت در این سال، پیشرفت اقتصادی است؛ اقتدار و عزّت منطقهای و بینالمللی است؛ جهشهای علمی به معنای واقعی است؛ عدالت قضائی و اقتصادی است؛ و ایمان و معنویّت است که از همه مهمتر و پشتوانهی همهی آن سرفصلهای دیگر است. به نظر ما همهی این خواستهها و آرزوها دستیافتنی است؛ هیچکدام از اینها چیزهایی نیست که از ظرفیّت ملّت ایرانو ظرفیّت سیاستهای نظام بیرون باشد. ظرفیّتهای ما بسیار زیاد است؛ در این زمینه حرفهای گفتنیای وجود دارد که انشاءالله به مهمترین آنها در سخنرانی عصر [شنبه] اشاره خواهد شد.

آنچه در این ساعت مایلم به ملّت عزیزمان عرض کنم این است که این ظرفیّت عظیم و مهم دستیافتنی است ولی شروطی دارد؛ یکی از مهمترین شروط عبارت است از همکاریهای صمیمانه میان ملّت و دولت؛ اگر این همکاری صمیمانه از دو سو شکل بگیرد، یقیناً همهی آنچه را که جزو آرزوهای ما است دستیافتنی است و آثار آن را مردم عزیزمان به چشم خواهند دید. دولت، کارگزار ملّت است؛ و ملّت، کارفرمای دولت است. هرچه بین ملّت و دولت صمیمیّت بیشتر و همکاری بیشتر و همدلی بیشتری باشد، کارها بهتر پیش خواهد رفت. باید به یکدیگر اعتماد کنند؛ هم دولت، ملّت را به معنای واقعی کلمه قبول داشته باشد و ارزش و اهمّیّت و تواناییهای ملّت را بدرستی بپذیرد، هم ملّت به دولت که کارگزار کارهای او است به معنای حقیقی کلمه اعتماد کند. من در این زمینه هم حرفهایی دارم و توصیههایی دارم که انشاءالله در سخنرانی به آنها اشاره خواهم کرد. لذا به نظر من امسال را باید سال همکاریهای گستردهی دولت و ملّت دانست؛ من این شعار را برای امسال انتخاب کردم: «دولت و ملّت، همدلی و همزبانی». امیدواریم این شعار در عمل تحقّق پیدا کند و هر دو کفّهی این شعار، یعنی ملّت عزیزمان، ملّت بزرگمان، ملّت با همّت و با شجاعتمان، ملّت بصیر و دانایمان، و همچنین دولت خدمتگزار بتوانند به این شعار به معنای حقیقی کلمه عمل بکنند و آثار و نتایج آن را ببینند.

از خداوند متعال پیشرفت همهی کارهای بزرگ کشور را درخواست میکنیم و توفیق خودمان را در خدمتگزاری از خدای متعال مسئلت میکنیم.
والسّلام علیکم و رحمةالله و برکاته- یکم فروردین 1394- سید علی حسینی خامنه ای
نیما جمشیدی کٌمرودی(admin) بازدید : 140 سه شنبه 26 اسفند 1393 نظرات (0)



نوروزتان مبارک.


با سلام خدمت شما عزیزان  وعرض تبریک سال نو شعار سال94 مقام معظم رهبری جی میتونه باشه؛لطفا دیدگاه های خود را مطرح فرمایید.به دیدگاه برتر کاربری ویزه مرصاد اعطا می گردد.

نیما جمشیدی کٌمرودی(admin) بازدید : 44 چهارشنبه 29 بهمن 1393 نظرات (0)
به گزارش کارگروه سیاست مرصاد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری ؛حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم استان آذربایجان شرقی، ضمن تشکر و قدردانی فراوان از حضور پرشکوه ملت بزرگ ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال، در سخنان مهمی، به تشریح شرایط اقتصادی کشور و همچنین راهکارهای علاج مشکلات، بویژه ضرورت اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی پرداختند و با اشاره به شاخ و شانه کشیدن‌ها و شرط و شروط‌های آمریکا و تحریم‌های جدید اعمال شده از سوی اروپا تأکید کردند: ملت ایران همواره نشان داده است که اراده قوی دارد و در موضوع تحریم‌ها هم ملت ایران می‌تواند، این توطئه را ناکام بگذارد. 

حضرت آیت الله خامنه‌ای در سخنان خود با اشاره به گزارش‌های دقیق درخصوص راهپیمایی ۲۲ بهمن مبنی بر حضور بیشتر و باشکوه‌تر مردم در راهپیمایی امسال نسبت به سال قبل، گفتند: زبان من برای تشکر از ملت بزرگ ایران، و توصیف حضور مردم در راهپیمایی واقعاً قاصر است. 

ایشان به هوای سرد و بارانی در برخی شهر‌ها و همچنین طوفان خاک در اهواز و خوزستان اشاره کردند و افزودند: در این شرایط و با وجود گذشت ۳۶ سال از انقلاب، حضور امسال مردم در راهپیمایی، باشکوه‌تر و با عظمت‌تر از گذشته بود و این، در دنیا بی‌نظیر است. 

رهبر انقلاب اسلامی دلیل اصلی شکوه و عظمت راهپیمایی ۲۲ بهمن را، حضور مردمی در صحنه و محول شدن امور بدست مردم دانستند و خاطرنشان کردند: در هر زمان که در مسائل کشور، حضور مردمی وجود داشته است، ما این چنین معجزه‌ای را همواره مشاهده کرده‌ایم. 

حضرت آیت الله خامنه‌ای با تعمیم این قاعده کلی به مسائل اقتصادی، و تأکید بر لزوم حضور برنامه ریزی شده مردم در عرصه اقتصادی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی، به تبیین دلایل مشکلات اقتصادی کشور پرداختند و گفتند: یکی از مهم‌ترین این دلایل، برنامه ریزی قدرتهای استکباری بعد از پایان جنگ تحمیلی، برای جلوگیری از تبدیل شدن ایران به یک قطب اقتصادی تأثیرگذار در منطقه و جهان است. 

ایشان افزودند: غربی‌ها و عمدتاً آمریکایی‌ها، با برنامه ریزی و با استفاده از شیوه‌های مختلف اقدام به کارشکنی در طرح‌ها و فعالیت‌های بزرگ اقتصادی ایران با کشورهای منطقه و دور زدن ایران در خطوط انتقال نفت و گاز، خطوط زمینی و هوایی و خطوط شبکه‌های ارتباطاتی کردند و عملاً سال‌ها پیش از قضایای هسته‌ای، تحریم بی‌سر و صدایی را آغاز کردند که این مقابله اقتصادی تا به امروز ادامه داشته است. 
رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: بنابراین در تحلیل شرایط و مشکلات اقتصادی کشور، نباید برنامه ریزی دشمن را که آمریکا و چند کشور اروپایی دنباله رو آن هستند، نادیده گرفت. 

حضرت آیت الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه باید در مقابل برنامه ریزی بدخواهان به گونه‌ای تلاش شود که ضربه دشمن، تأثیرگذار نشود و یا کم اثر شود، افزودند: علاوه بر برنامه ریزی مستمر و گسترده جبهه استکبار، اقتصاد کشور از دو اشکال بزرگ «نفتی بودن» و «دولتی بودن» نیز به شدت رنج می‌برد. 

ایشان خام فروشی نفت و صرف آن در امور جاری کشور و استفاده نکردن از فرآورده‌های گسترده ناشی از ارزش افزوده نفت را، میراث شوم رژیم طاغوت و خسارتی جبران ناپذیر خواندند و گفتند: این روش، آسان‌ترین راه پول درآوردن است که برخی از مسئولان در طول زمان‌های مختلف، ترجیح دادند از این پول آسان، استفاده کنند. 
رهبر انقلاب اسلامی درخصوص مشکل دولتی بودن اقتصاد کشور نیز به ابلاغ سیاستهای اصل ۴۴ در چندین سال قبل، و تأکیدات مکرر برای اجرای این سیاست‌ها اشاره کردند و گفتند: مسئولان انصافاً تلاش می‌کنند اما این تلاش‌ها کافی نیست و باید یک نفَس جدیدی به تلاش‌های اقتصادی دمیده شود. 

حضرت آیت الله خامنه‌ای ۲۹ بهمن را مصادف با اولین سالگرد ابلاغ سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی دانستند و تأکید کردند: اقتصاد مقاومتی که برای کشور، در هر شرایطی اعم از تحریم یا غیرتحریم ضروری است، به معنای آن است که بنیان اقتصادی کشور بگونه‌ای ساماندهی شود که تکانه‌های جهانی در آن اثرگذار نباشد. 

ایشان افزودند: اگر پایه اقتصاد کشور براساس استفاده از ظرفیت‌های مردمی و تولید داخلی برنامه ریزی و مستحکم شود، دیگر برای تحریم‌ها و کاهش قیمت نفت عزا نمی‌گیریم و دچار نگرانی نمی‌شویم. 

رهبر انقلاب اسلامی یکی از لوازم اصلی و مهم خروج از اقتصاد نفتی را، قطع وابستگی بودجه کشور به درآمد نفت دانستند و خاطرنشان کردند: باید به این نقطه برسیم و معتقدم این کار سخت را می‌توان با همت و با اعتماد به مردم و جوان‌ها و سرمایه‌های داخلی و بالا‌تر از همه، با اعتماد به خداوند متعال که وعده نصرت داده است، انجام داد. 

حضرت آیت الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه یکی از راههای قطع وابستگی بودجه به درآمد نفت، تکیه بر درآمد حاصل از مالیاتِ تولید و تجارت است، گفتند: برخی سرمایه داران کلانی که از دادن مالیات خودداری و فرار می‌کنند مرتکب جرم می‌شوند زیرا کشور را به پول نفت بیش از پیش وابسته می‌کنند و زمینه ساز بروز مشکلات بیشتر می‌شوند. 

ایشان موضوع مالیات را بسیار مهم و دادن مالیات را یک فریضه دانستند و افزودند: مسئولان مالیاتی برنامه‌ها و اقدامات خوبی را برای درآمد مالیاتی حاصل از تولید و تجارت طراحی کرده‌اند که باید با کمک مردم، هرچه سریع‌تر اجرایی شوند. 

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه یکی دیگر از نکات اساسی برای حل مشکلات اقتصادی، ارتقاء بهره وری است، خاطرنشان کردند: ارتقاء بهره وری عبارت است از کاهش هزینه تولید و بالا بردن کیفیت. 

حضرت آیت الله خامنه‌ای برنامه ریزی مناسب برای استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها و منابع داخلی را یکی دیگر از راههای برون رفت از مشکلات اقتصادی برشمردند و در ادامه چند نکته را متذکر شدند. 

استفاده از تولیدات داخلی اولین نکته‌ای بود که رهبر انقلاب اسلامی به آن اشاره کردند و گفتند: مردم و همه کسانی که علاقمند به ایران و آینده آن هستند و همچنین دستگاههای دولتی باید کالاهای خارجی را که مشابه داخلی آن وجود دارد، استفاده نکنند. 

حضرت آیت الله خامنه‌ای در بیان نکات دیگر، به لزوم پرهیز از اسراف و جلوگیری از تضییع منابع عمومی، تکیه بر شرکتهای دانش بنیان و مبارزه جدی با قاچاق اشاره کردند و افزودند: برای حل مشکلات اقتصادی، این کار‌ها باید انجام شود. 

ایشان خاطرنشان کردند: در این سال‌ها، هشدارهای زیادی داده شده و تلاش‌های بسیاری هم انجام شده است اما نه آن هشدار‌ها کافی است و نه آن تلاشهای مسئولان. 

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر لزوم تلاش‌های جدی‌تر و کمک گرفتن از ظرفیت‌های مردمی، افزودند: ما می‌توانیم در مقابل هیاهو و اقدامات دشمنان در موضوع تحریم‌ها ایستادگی کنیم و هدف‌های آن‌ها را ناکام بگذاریم. 

حضرت آیت الله خامنه‌ای گفتند: اگر اقدامات لازم و تلاشهای جدی‌تر را در عرصه اقتصادی انجام ندهیم، نتیجه‌‌ همان می‌شود که اکنون دشمن برای موضوع هسته‌ای ما شرط و شروط می‌گذارد و بعد هم می‌گوید، اگر قبول نکنید، تحریم می‌کنم! 

ایشان با اشاره به استفاده حداکثری جبهه استکبار از حربه تحریم علیه ملت ایران، تأکید کردند: هدف اصلی آن‌ها از این اقدامات، تحقیر ملت ایران و متوقف کردن حرکت عظیم ملت و نظام اسلامی به سوی تمدن نوین اسلامی است و من معتقدم حتی اگر در مسئله هسته‌ای نیز‌‌ همان خواسته‌هایی را که آن‌ها دیکته می‌کنند، قبول کنیم، باز هم تحریم‌ها برداشته نخواهد شد زیرا ان‌ها با اصل انقلاب مخالفند. 

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های بسیار بالای جوانان بخصوص دانشجویان بسیجی، در مسائل کشور و پیشبرد اهداف انقلاب، به تهدیدهای دولت زورگو و قلدر امریکا و تحریم‌های جدید دنباله روهای اروپایی آن اشاره کردند و گفتند: اگر بنابر تحریم باشد، ملت ایران هم می‌تواند تحریم کند و این کار را خواهد کرد. 

حضرت آیت الله خامنه‌ای افزودند: ملت ایران اراده بسیار قوی دارد و جمهوری اسلامی، در هر مسئله‌ای که وارد شده است، عزم راسخ خود را نشان داده است. 

ایشان مقابله جدی ایران با داعش را یک نمونه از این اراده قوی برشمردند و با اشاره به دروغ گویی و تزویر آمریکا و همپیمانانش برای مقابله با این گروهک تروریستی، خاطر نشان کردند: آمریکایی‌ها به وزارت امور خارجه ما نامه نوشتند و گفتند، ما از داعش حمایت نمی‌کنیم اما چند روز بعد تصاویر کمک‌های نظامی آمریکا به داعش منتشر شد. 

رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره حماسه مردم تبریز در ۲۹ بهمن سال ۱۳۵۶، پیشرو بودن، موقعیت‌شناسی، عمل در لحظه نیاز، شجاعت و ایمان واقعی را از ویژگیهای برجسته مردم آذربایجان و تبریز در مقاطع مختلف برشمردند و از شخصیت آیت الله مجتهد شبستری به عنوان روحانی مجاهد و با بصیرت تجلیل کردند. 

حضرت آیت الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه مردم صاحبان اصلی انقلاب و کشور هستند، در پایان تأکید کردند: بدون تردید ملت ایران در آینده نه چندان دور در قله‌های شرف و افتخار خواهد ایستاد. 

پیش از سخنان رهبر معظم انقلاب، آیت‌الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، در سخنانی با اشاره به حماسه بزرگ ملت ایران در ۲۲ بهمن امسال، تاکید کرد: مردم غیور آذربایجان در مواقع و عرصه‌های حساس تاریخ انقلاب، به‌ویژه در قیام ۲۹ بهمن ۵۶ از استقلال و تمامیت ارضی کشور حراست کرده‌اند و در به ثمر رسیدن انقلاب شکوه‌مند اسلامی نقش مؤثری داشته‌اند. 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: مردم فهیم آذربایجان با توجه به ظرفیت‌های کم‌نظیری که در عرصه علم و صنعت و التزام به ارزش‌های اسلامی دارند، آمادگی دارند همچون گذشته جزء پیشگامان شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی باشند.

مشاهده و دانلود تصاویر اینجا کلیک کنید.

شنیدن و دانلود صوت اینجا کلیک کنید.

مشاهده و دانلود فیلم اینجا کلیک کنید.


نیما جمشیدی کٌمرودی(admin) بازدید : 31 دوشنبه 27 بهمن 1393 نظرات (0)

به گزارش کارگروه سیاست مرصادبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج وزیارت؛ معاون وزیر و رئیس سازمان حج و زیارت از کاهش صدور روادید عمره در روزهای اخیر خبر داد .

مهندس سعید اوحدی عنوان کرد : دوره اول ثبت نام عمره که از 16 آذرماه شروع و تا 20 اسفندماه ادامه خواهد داشت ، در دور اول 330 هزار زائر برای تشرف ثبت نام کرده اند که تا کنون حدود 240 هزار زائر به سفر عمره مشرف شده اند و دور دوم اعزام ها هم از 21 اسفند ماه آغاز و تا 26 خردادماه ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان حج و زیارت به مشکل اخیر کاهش صدور روادید اشاره کرد و افزود : متأسفانه طی چند روز اخیر شاهد کاهش جدی در صدور روادید از سوی کنسولگریهای عربستان در تهران و مشهد بودیم که این کاهش در یکی دو روز گذشته به کمتر از 50 درصد رسیده است ، طبیعی است اگر این روال ادامه پیدا کند با مشکل جدی در اعزام زائرین مواجه خواهیم شد. وی افزود : با توجه به اینکه قراردادهای عمره 7 شرکت سعودی به تأیید وزارت امور خارجه و وزارت حج عربستان و کنسولگری عربستان در ایران رسیده است ، و شرکت های سعودی عدد قراردادها و تعداد زائرین را به تأیید وزارت حج عربستان رسانده اند ، طبیعتا شرکت های سعودی و وزارت حج عربستان متعهد به تأمین روادید زائرین عزیز می باشند و هر گونه خسارت احتمالی هم بر عهده شرکت های سعودی خواهد بود.

وی ابراز امیدواری کرد با پیگیری وزارت خارجه و مساعدت کنسولگریهای عربستان مشکل کاهش صدور ویزا حل شده و به حالت اولیه خود برگردد و شاهد روند طبیعی صدور ویزا باشیم تا اعزام زائرین در موعد مقرر انجام شده و با مشکل مواجه نشویم

مهندس اوحدی در خصوص روند ثبت نام های حج تمتع نیز گفت : خوشبختانه براساس برنامه ریزیهای بسیار خوبی که امسال صورت گرفته تمامی متقاضیان تشرف برای حج سال 94 ، بر اساس اولویت های اعلام شده ثبت نام خودشان را انجام داده اند. فقط در بعضی از استانها به صورت خیلی محدود ظرفیت خالی وجود دارد که انشاالله در سمینار مدیران استانها که فردا برگزار می شود آن ظرفیت های محدود هم اعلام خواهد شد.

 رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: زائرین بر اساس برنامه ریزیهای سازمان حج و زیارت قسط اول رادر زمان مقرربطور کامل پرداخت کرده اند که از ایشان تشکر می کنیم ، قسط دوم هزینه های حج تمتع را هم در نیمه اول اردیبهشت از زائرین عزیز دریافت خواهیم کرد.

وی به زائرین حج تمتع توصیه کرد تا در این هفت ماه باقی مانده تا زمان تشرف به حج ، به توصیه های مدیران و روحانیون محترم کاروانها و همچنین توصیه های پزشکان کاروانها که زائرین را در شهرستانهای خودشان معاینه می کنند ، عمل کنند تا انشاالله حج را به سلامتی و موفقیت در سال 94 برگزار کنند. مهندس سعید اوحدی در خصوص ثبت نام عتبات نوروزی گفت: پیش ثبت نام عتبات به خوبی انجام شد و امروز نیز آخرین روز پیش ثبت نام عتبات عالیات است و انشاالله در روز جمعه همین هفته قرعه کشی عتبات نوروزی را خواهیم داشت . امیدواریم زائرین بتوانند از فضای معنوی کربلا و نجف و کاظمین در سفر به اعتاب مقدسه بهره مند شوند

نیما جمشیدی کٌمرودی(admin) بازدید : 42 یکشنبه 19 بهمن 1393 نظرات (2)

به گزارش کارگروه سیاست مرصاد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه) در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش و پدافند هوایی، با تبیین علت و هدف اصلی دشمنی ۳۶ ساله و ادامه دار دولت آمریکا و خطای محاسباتی آنها برای به زانو درآوردن و تحقیر ملت ایران، به رفتار و عملکرد منطقی و مستدل ایران در مذاکرات هسته ای و رفتار غیر منطقی و باج خواهانه طرف مقابل اشاره و تأکید کردند: ملت ایران در روز ۲۲ بهمن نشان خواهد داد که زیر بار حرف زور نمی رود و پاسخ هر تحقیر کننده ای را نیز با ضربه متقابل خواهد داد.

در این دیدار که همزمان با سالروز بیعت تاریخی جمعی از همافران و کارکنان نیروی هوایی ارتش با امام خمینی (ره) در نوزدهم بهمن سال ۱۳۵۷ برگزار شد، حضرت آیت الله خامنه ای آن حادثه مهم را حاوی یک مضمون پرمغز و ماندگار دانستند و گفتند: اقدام شجاعانه فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی در ۱۹ بهمن ۵۷، نشان دهنده سخن حق و پرجاذبه انقلاب اسلامی است که توانسته بود حتی به اعماق دلهای نیروی هوایی ارتش پادشاهی آن زمان که نور چشمی آمریکا نیز بود، نفوذ کند.

ایشان با تأکید بر لزوم شناخت و حفظ این حقیقت مهم، به برخی واقعیات صحنه از جمله نفوذ فراگیر انقلاب اسلامی اشاره کردند و افزودند: با پیروزی انقلاب اسلامی، ملتها با دیدن شجاعت و دلیری ملت ایران که علناً در مقابل زورگویی های امریکا ایستاد، به هیجان آمدند و جذب پیام انقلاب شدند.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: در طرف مقابل نیز، قدرتهای زورگو و در رأس آنها امریکا، از همان روز اول انقلاب، از هیچ اقدام و فشاری برای خاموش کردن این حرکت عظیم و رو به گسترش، فروگذار نکردند و این دشمنی تا امروز هم ادامه دارد.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: دشمنی امریکا و قدرتهای استکباری با اشخاص نیست، آنها با اصل حرکت و جهت گیری توأم با ایستادگی و استقلال طلبی و عزت خواهی ملت ایران دشمن هستند.

ایشان با یادآوری سخنان برخی سیاستمداران امریکایی در سالهای اخیر که بغض و کینه خود را با ملت ایران، صراحتاً بیان کردند گفتند: آنها از ایستادگی ملت ایران عصبانی هستند و هدف اصلی امریکا و همراهانش، به زانو در آوردن و تحقیر ملت ایران است که البته دچار خطا و اشتباه در تحلیل هستند.

رهبر انقلاب اسلامی، علت ناکامی های پی در پی امریکاییها در مسائل منطقه و بویژه مسائل ایران را، همین خطای محاسباتی و اشتباهات راهبردی دانستند و افزودند: یک نمونه از این خطاها، اظهارات چند روز پیش یک مقام امریکایی است که گفته بود، ایرانی ها در مذاکرات هسته ای، دست بسته هستند و گیر افتاده اند.

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: در روز ۲۲ بهمن شما خواهید دید که ملت ایران چه حضوری خواهد داشت و آن موقع معلوم خواهد شد که آیا ملت ایران دست بسته است؟

ایشان خاطرنشان کردند: دست ملت و مسئولان ایران هیچگاه بسته نبوده و این موضوع را در عمل نشان داده اند و از این پس نیز با ابتکارات و شجاعت خود، آن را نشان خواهند داد.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: آن طرفی که فعلاً گیر افتاده و دچار مشکل است، امریکا است و همه واقعیات این منطقه و خارجِ منطقه، اثبات کننده این حقیقت است.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به شکست سیاستهای امریکا در سوریه، عراق، لبنان، فلسطین، غزه، افغانستان و پاکستان و همچنین شکست امریکا در اوکراین، خطاب به امریکاییها تأکید کردند: این، شما هستید که سالهای متمادی، پی در پی شکست خورده اید اما جمهوری اسلامی ایران پیش رفته و به هیچ وجه با سی و چند سال گذشته قابل مقایسه نیست.

ایشان با اشاره به پیشرفتهای گسترده جمهوری اسلامی در علم و فناوری، در مسائل گوناگون اجتماعی، و در مسائل بین المللی و همچنین نفوذ عظیم منطقه ای و رسوخ مبانی انقلاب در دلهای جوانان افزودند: جمهوری اسلامی ایران با این ذخیره ارزشمند از تجربیات، با قدرت، در حال پیشرفت است و امریکاییها که نتوانستند این ریشه را قلع و قمع کنند اکنون مجبور به تحمل نظام جمهوری اسلامی هستند و طراحی های سیاسی، امنیتی، اقتصادی و فرهنگی آنها مانع از این پیشرفت نخواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامی به مذاکرات هسته ای و تلاش بدخواهان و معاندان برای القای درماندگی ایران در این موضوع اشاره کردند و چند نکته مهم را درباره مذاکرات هسته ای متذکر شدند.

اولین نکته ای که حضرت آیت الله خامنه ای به آن اشاره کردند موافقت با اصل توافق بود که گفتند: من با توافقی که بتواند انجام شود موافقم اما با توافق «بد» موافق نیستم.

ایشان با اشاره به اظهارات مکرر امریکاییها که می گویند «توافق نکردن بهتر از توافق بد است» افزودند: ما هم همین عقیده را داریم! و معتقدیم توافق نکردن بهتر از توافقی است که به ضرر منافع ملی و زمینه ساز تحقیر ملت بزرگ ایران شود.

تلاش بی وقفه مسئولین و هیأت مذاکره کننده برای خارج کردن حربه تحریم از دست دشمن، دومین نکته ای بود که رهبر انقلاب اسلامی به آن اشاره کردند و گفتند: اگر این اتفاق رخ دهد و با توافق، حربه تحریم از دست دشمن خارج شود، بسیار خوب است اما اگر این اتفاق نیفتاد، همه بدانند که راهکارهای فروانی در داخل کشور برای کُند کردن حربه تحریم وجود دارد.

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: اگر با همت و تلاش، به داشته های خود، به صورت مناسب توجه کنیم، حتی اگر نتوانیم حربه تحریم را از دست دشمن خارج کنیم، می توانیم آن را کُند کنیم.

نکته سوم رهبر انقلاب اسلامی، در خصوص رفتار منطقی جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات هسته ای و رفتار غیر منطقی و زورگویانه طرف مقابل بود. 

حضرت ایت الله خامنه ای با اشاره به سخنان چندی پیش رئیس جمهور مبنی بر اینکه مذاکره به معنای رسیدن دو طرف به نقطه مشترک است،  گفتند: بر همین اساس، نباید در مذاکره، یک طرف با رفتار غیر منطقی تلاش داشته باشد که هر آنچه مورد توقع او است، محقق شود.

ایشان خاطرنشان کردند: رفتار امریکاییها و چند کشور اروپایی دنباله رو آنها، در مذاکرات، غیر منطقی است و با پرتوقعی انتظار دارند همه خواسته های آنها تحقق یابد در حالیکه این، روشِ مذاکره نیست.

حضرت آیت الله خامنه ای، ایستادگی مسئولان در مقابل زیاده خواهی طرف مقابل را کاملاً صحیح دانستند و با اشاره به عملکرد مستدل و منطقی جمهوری اسلامی در مقاطع مختلف از جمله دوران دفاع مقدس و پذیرش قطعنامه ۵۹۸، و همچنین مسائل گوناگون بعد از جنگ، خاطرنشان کردند: نظام اسلامی در مذاکرات هسته ای نیز براساس منطق عمل می کند اما طرف مقابل هیچ منطقی ندارد و به دنبال بی منطقی، با تکیه بر زور است.

ایشان تأکید کردند: ملت ایران زیر بار زورگویی و زیاده خواهی و رفتارهای غیر منطقی نخواهد رفت.

رهبر انقلاب اسلامی یک بار دیگر افزودند: من با ادامه و پیشرفت مذاکرات و رسیدن به توافق خوب موافقم و قطعاً ملت ایران هم با هر توافقی که در بر دارنده عزت و احترام او باشد، مخالفتی ندارد.

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: باید در مذاکرات، تکریم، حرمت و پیشرفت ملت ایران محفوظ بماند زیرا این ملت عادت به پذیرش زورگوییِ طرف مقابل اعم از امریکا و دیگران، ندارد.

ایشان همچنین با اشاره به برخی مباحث مطرح شده درخصوص توافق دو مرحله ای که ابتدا توافق بر اصول کلی و بعد از مدتی توافق بر جزئیات باشد، خاطرنشان کردند: چنین توافقی  پسندیده نیست زیرا با تجربه ای که از رفتار طرف مقابل داریم، توافقِ صِرف در کلیات، وسیله ای خواهد شد برای بهانه گیری های پی در پی در جزئیات.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند:اگر توافقی انجام شود، باید در یک مرحله و در بردارنده کلیات و جزئیات، با یکدیگر باشد.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: مفاد این قرار داد نیز باید روشن، واضح و غیرقابل تفسیر و تأویل باشد و مفاد توافق نباید به گونه ای باشد که طرف مقابل که عادت به چانه زنی دارد، در قضایای مختلف بهانه جویی کند.

رهبر انقلاب تأکید کردند: تحریم ها نیز باید به معنی واقعی کلمه برداشته شوند.

ایشان خاطرنشان کردند: به لطف خداوند ملت ایران در ۲۲ بهمن نشان خواهد داد هرکسی که بخواهد این ملت را تحقیر کند، با ضربه متقابل مواجه خواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامی گفتند: همه ملت ایران و همه دلسوزان متفقند که عزت ملی برای یک کشور، بسیار بسیار مهم است زیرا اگر عزت ملی نباشد، امنیت و پیشرفت هم نخواهد بود، بنابراین عزت ملی باید محفوظ بماند و مسئولان هم این موضوع را می دانند.

حضرت آیت الله خامنه ای در پایان خاطرنشان کردند: به فضل الهی، ملت ایران با حضور مقتدرانه و عزم راسخ خود در ۲۲ بهمن، دشمن را به زانو درخواهد آورد.

در ابتدای این دیدار امیر سرتیپ خلبان حسن شاه‌صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش با گرامیداشت نوزدهم بهمن سالروز بیعت تاریخی همافران با امام خمینی (ره)، گزارشی از توانمندی‌ها و پیشرفت‌های نیروی هوایی ارائه کرد.

امیر سرتیپ شاه‌صفی گفت: طراحی، ساخت و ارتقای شبیه‌سازهای پروازی، دستیابی به توان طراحی و ساخت جنگنده پهن‌پیکر بدون سرنشین، «راه اندازی، بازسازی و بازیابی انواع هواپیماها» و عمق‌دهی به تجهیزات موجود، تولید انواع تجهیزات هواپایه و راه اندازی و عملیاتی کردن موشک های راهبردی با استفاده از توانمندی‌های داخلی در نیروی هوایی ارتش موید ادعای درهم شکستن پنجه‌های تحریم تجهیزات دفاع هوایی و نویدبخش ایجاد تراز جدیدی از توازن دفاعی در منطقه است.

پیش از این دیدار فرمانده معظم کل قوا در دیدار جداگانه با فرماندهان ارشد نیروی هوایی و پدافند جمهوری اسلامی ایران با اشاره به نقش حساس و خطیر نیروی هوایی و پدافند ارتش جمهوری اسلامی در مجموعه ی نظام دفاعی کشور افزودند: نیروی هوایی به اقتضای حرفه ی خود متکی به دانش و فناوری است و این مسئله از جهاتی در مواجهه با تهدیدات پیرامونی اهمیت این نیرو را بیشتر می کند.

نیما جمشیدی کٌمرودی(admin) بازدید : 30 یکشنبه 07 دی 1393 نظرات (0)

هواداران جمهوری اسلامی در ایران در ۹ دی ۱۳۸۸ در واکنش به اعتراضات به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در تاسوعا و عاشورای ۱۳۸۸ که آن‌ها، آن را «هتک حرمت» دانستند، تظاهرات کردند. ابتدا مقرر بود که راهپمایی در روز سه شنبه ۸ دی برگزار شود. به این منظور خبر در پیش بودن این راهپیمایی از آخرین ساعات ۷ دی توسط خبرگزاری‌های ایران مخابره شد. ولی این خبر در ساعات ابتدایی روز سه شنبه به فراخوان برای راهپیمایی در روز چهارشنبه تغییر کرد. به این ترتیب راهپیمایی در روز چهارشنبه ۹ دی ۱۳۸۸ در خیابان انقلاب تهران و در چند شهر دیگر برگزار شد.
سخنرانی در این راهپیمایی را سید احمد علم الهدی عضو مجلس خبرگان رهبری از شهر مشهد و امام جمعه آن شهر بر عهده داشت. وی طی یک سخنرانی در این مراسم، ولایت فقیه را حاصل قطره قطره خون کسانی دانست که "با سینهٔ خشک جلوی گولهٔ داغ رفتند" و کسانی که به اصل ولایت فقیه توهین می‌کنند را «یک مشت بزغاله و گوساله» نامیدگزارش این راهپیمایی به طور زنده از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد

نیما جمشیدی کٌمرودی(admin) بازدید : 34 یکشنبه 06 مهر 1393 نظرات (0)


مرصاد به نقل از شهدای ایران؛

هشتمین شماره ماهنامه «شهدای اسلام» صبح امروز در تهران و شهرستانهای سراسر کشور به روی گیشه رفت. هشتمین شماره نشریه شهدای اسلام منتشر شد بنا بر این گزارش در این شماره از نشریه «شهدای اسلام»؛ گفت و گوی خواندنی و اختصاصی شهدای اسلام با خانواده و همسر آیت الله مهدوی کنی، گفت و گو با رزمنده ای گمنام که مادر سپاه بود؛ گفت و گو با تنها نوه باقیمانده از رئیسعلی دلواری ، پرونده ای ویژه عملکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران و ده‌ها مطلب خواندنی از حوزه ایثار و شهادت منتشر شده است. هشتمین شماره نشریه شهدای اسلام با قیمت 4000 تومان بر روی کیوسک‌های مطبوعاتی در دسترس می‌باشد. همچنین علاقه مندان می‌توانند اشتراک این نشریه را به صورت نیم بها دریافت کنند. ماهنامه شهدای اسلام تحت نظارت هیأت خانواده شهدا و ایثارگران و به صاحب امتیازی و مدیر مسئولی کبری احمدی و سردبیری سید هادی کسایی زاده منتشر شد.

درباره ما
پُل ارتباطی با ما رایانامه:8alamdar@mihanmail.ir سامانه پیامکی:30005964102030
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    عـملـکرد مجـلّه فرهنگی مـرصـاد را چگونه ارزیابی می کنید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 114
  • کل نظرات : 15
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 68
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 57
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 57
  • بازدید ماه : 57
  • بازدید سال : 78
  • بازدید کلی : 16,111
  • کدهای اختصاصی